Gdzie będzie używana skrzynka pocztowa?
Za pomocą adresu e-mail, który skonfigurujesz w SCCOT będziesz mógł bezpośrednio z aplikacji wysyłać Twoje oferty i dokumenty rozliczenia projektu klientom, kontrahentom lub pracownikom.
Jak skonfigurować skrzynkę?
Na początek należy kliknąć w "ludzika" w prawym, górnym rogu, a następnie kliknąć w przycisk "Ustawienia systemowe".
Automatycznie przejdziemy do ustawień skrzynki pocztowej. Żeby ją skonfigurować, należy w pierwszej kolejności włączyć ją za pomocą przycisku:
A następnie uzupełnić dane:
Host - adres serwera SMTP dostawcy Twojej domeny
Port - wartość liczbowa określająca port SMTP, którym posługuje się Twój dostawca
Rodzaj szyfrowania - W przypadku większości serwerów zalecana opcja to TLS. Jeśli dostawca SMTP oferuje zarówno szyfrowanie SSL, jak i TLS, zalecamy korzystanie z TLS.
Nazwa użytkownika i hasło - tutaj uzupełnij te dane, którymi logujesz się do Twojej skrzynki pocztowej. Twoje hasło jest zaszyfrowane i nie będziemy mieli do niego dostępu.
Adres e-mail nadawcy: tutaj wpisujemy adres mailowy, z którego chcesz wysyłać oferty ze SCCOT
Etykieta nadawcy: to pole określa w jaki sposób będziesz wyświetlać się klientowi jako nadawca. Innymi słowy, za pomocą tego pola możesz ustawić, że klient nie dostaje maila od "[email protected]" tylko np. od "Firma PRZYKŁAD Sp. z o.o.".
Dane dotyczące serwera znajdziesz:
jeśli masz swoją własną domenę firmową, dane serwera otrzymasz od hosta domeny
jeśli korzystasz z ogólnodostępnych skrzynek typu Gmail, Interia, WP czy Onet, znajdziesz je w Ustawieniach Konta na swojej skrzynce mailowej.
Dodatkowe informacje
Na ten moment możliwe jest przypisanie jednej skrzynki pocztowej do całego konta - również pracownicy będą mogli z niego korzystać. W przyszłości planujemy dodanie możliwości konfiguracji skrzynki mailowej dla każdego z użytkowników - jednak do tego czasu proponujemy korzystanie z bardziej ogólnych niż indywidualnych maili, np.
[email protected] zamiast [email protected].