Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeUstawienia aplikacji
Jak skonfigurować skrzynkę SMTP w SCCOT?
Jak skonfigurować skrzynkę SMTP w SCCOT?

Wysyłaj oferty klientom i pracownikom bezpośrednio ze SCCOT za pomocą Twojego adresu e-mail!

Bartek avatar
Napisane przez Bartek
Zaktualizowano ponad 3 miesiące temu

Gdzie będzie używana skrzynka pocztowa?

Za pomocą adresu e-mail, który skonfigurujesz w SCCOT będziesz mógł bezpośrednio z aplikacji wysyłać wszystkie dokumenty generowane w aplikacji swoim klientom, kontrahentom lub pracownikom.

Jak skonfigurować skrzynkę?

Na początek należy kliknąć w "ludzika" w prawym, górnym rogu, a następnie kliknąć w przycisk "Ustawienia systemowe".

Automatycznie przejdziemy do ustawień skrzynki wychodzącej. Żeby ją skonfigurować, należy w pierwszej kolejności włączyć ją za pomocą przycisku:

A następnie uzupełnić dane:

  • Host - adres serwera SMTP dostawcy Twojej domeny

  • Port - wartość liczbowa określająca port SMTP, którym posługuje się Twój dostawca

  • Rodzaj szyfrowania - W przypadku większości serwerów zalecana opcja to TLS. Jeśli dostawca SMTP oferuje zarówno szyfrowanie SSL, jak i TLS, zalecamy korzystanie z TLS.

  • Nazwa użytkownika i hasło - tutaj uzupełnij te dane, którymi logujesz się do Twojej skrzynki pocztowej. Twoje hasło jest zaszyfrowane i nie będziemy mieli do niego dostępu.

  • Adres e-mail nadawcy: tutaj wpisujemy adres mailowy, który chcesz dodać do aplikacji. Zazwyczaj będzie to ta sama wartość, co "nazwa użytkownika"

  • Etykieta nadawcy: to pole określa w jaki sposób będziesz wyświetlać się klientowi jako nadawca. Innymi słowy, za pomocą tego pola możesz ustawić, że klient nie dostaje maila od "[email protected]" tylko np. od "Firma PRZYKŁAD Sp. z o.o.".

Dane dotyczące serwera znajdziesz:

  • jeśli masz swoją własną domenę firmową, dane serwera otrzymasz od hosta domeny

  • jeśli korzystasz z ogólnodostępnych skrzynek typu Interia, WP czy Onet, znajdziesz je w Ustawieniach Konta na swojej skrzynce mailowej

  • jeśli korzystasz z Gmaila - szczegółową instrukcję znajdziesz poniżej.

Jak skonfigurować wychodzącą skrzynkę Gmail?

  1. Zaloguj się do swojej skrzynki na Gmail

  2. Przejdź do ustawień i włącz autoryzację dwuetapową.

  3. Po włączeniu autoryzacji dwuetapowej, będziesz widzieć opcje haseł. Klikniij tutaj.

  4. Następnie, w sekcji "hasła" wybierz opcję "Inne" - wpisz nazwę aplikacji docelowej, np. SCCOT, a następnie wygeneruj nowe hasło.

  5. Wygeneruje się 16 cyfrowe hasło - kliknij "gotowe". Teraz możesz użyć tego hasła, by skonfigurować skrzynkę wychodzącą w SCCOT.

  6. Jako host wpisz: "smtp.gmail.com"
    Jako port wpisz: "587"
    Jako rodzaj szyfrowania wybierz: "TLS"
    Resztę danych uzupełnij tak, jak opisaliśmy w poprzednim punkcie

Dodatkowe informacje

Na ten moment możliwe jest przypisanie jednej skrzynki wychodzącej do całego konta - również pracownicy będą mogli z niego korzystać. W przyszłości planujemy dodanie możliwości konfiguracji skrzynki SMTP dla każdego z użytkowników - jednak do tego czasu proponujemy korzystanie z bardziej ogólnych niż indywidualnych maili, np.
[email protected] zamiast [email protected].

Jeśli będziesz mieć jakiś problem - śmiało do nas napisz!

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?