Często rekomendujemy klientom kilka możliwości, jeśli chodzi o urządzenie. Na przykład pompa ciepła XYZ jest droższa, ale niesie za sobą więcej możliwości niż tańszy odpowiednik, pompa ABC ⚖
Wybór należy do klienta, więc trzeba klarownie zestawić obydwie opcje, by łatwiej było je porównać. Wówczas świetnym rozwiązaniem jest oferta wariantowa.
Czym oferta wariantowa różni się od zwykłej?
W zwykłej ofercie, wszystkie działy są równoważne i niezależne od siebie. Zaś działy w ofercie wariantowej dzielimy na 2 rodzaje:
działy bazowe, czyli takie, które musimy wykonać niezależnie od wyboru klienta
działy wariantowe, czyli te, których właściwości i cenę porównujemy
Dla przykładu: nowa instalacja CO wraz z montażem pompy ciepła. Działem bazowym będzie np. "Montaż ogrzewania podłogowego", a działem wariantowym będą "Montaż pompy ciepła ABC" i "Montaż pompy ciepła XYZ" 🔥
W końcu klient wybiera urządzenie, ale podłogówkę położymy niezależnie od tego, którą pompę weźmie ❗
W ofercie zawrzemy więc działy bazowe oraz działy wariantowe, a także zestawienie działów wariantowych, by klient mógł łatwo porównać cenę i charakterystykę działów, a następnie dokonał dobrego wyboru.
Jak przygotować ofertę wariantową?
Na początek przygotuj i uzupełnij wszystkie działy bazowe - te, które wykonasz niezależnie od wyboru klienta.
Następnie przygotuj i uzupełnij działy wariantowe, które będziemy porównywać. Możesz wyróżnić ich więcej niż 2 👌
Po uzupełnieniu zaznacz, że są to działy wariantowe - zaznacz ptaszkiem "Wariant", w obszarze roboczym, po prawej od nazwy działu.
Generowanie oferty z podsumowaniem wariantów
Skorzystaj z przycisku "Generuj ofertę", w lewym dolnym rogu. Dostosuj elementy oferty, jakie chcesz pokazać klientowi.
W ofercie wariantowej konieczne jest włączenie "Podsumowania działów" i zaznaczenie opcji "Pokaż podsumowanie wariantów". Pozostałe ustawienia są dowolne.
Następnie dokończ generowanie oferty - sprawdź "Podgląd", żeby zobaczyć jak ona wygląda, "Zapisz plik" w formie .PDF lub wyślij bezpośrednio do klienta! 📧