Wszystkie kolekcje
Ofertowanie
Oferty wariantowe
Jak stworzyć ofertę wariantową?
Jak stworzyć ofertę wariantową?

Oferta wariantowa to idealne rozwiązanie np. wtedy, kiedy główną rolę gra urządzenie 🔥

Bartek avatar
Napisane przez Bartek
Zaktualizowano w tym tygodniu

Często rekomendujemy klientom kilka możliwości, jeśli chodzi o urządzenie. Na przykład pompa ciepła XYZ jest droższa, ale niesie za sobą więcej możliwości niż tańszy odpowiednik, pompa ABC ⚖

Wybór należy do klienta, więc trzeba klarownie zestawić obydwie opcje, by łatwiej było je porównać. Wówczas świetnym rozwiązaniem jest oferta wariantowa.

Czym oferta wariantowa różni się od zwykłej?

W zwykłej ofercie, wszystkie działy są równoważne i niezależne od siebie. Zaś działy w ofercie wariantowej dzielimy na 2 rodzaje:

  • działy bazowe, czyli takie, które musimy wykonać niezależnie od wyboru klienta

  • działy wariantowe, czyli te, których właściwości i cenę porównujemy

Dla przykładu: nowa instalacja CO wraz z montażem pompy ciepła. Działem bazowym będzie np. "Montaż ogrzewania podłogowego", a działem wariantowym będą "Montaż pompy ciepła ABC" i "Montaż pompy ciepła XYZ" 🔥

W końcu klient wybiera urządzenie, ale podłogówkę położymy niezależnie od tego, którą pompę weźmie ❗

W ofercie zawrzemy więc działy bazowe oraz działy wariantowe, a także zestawienie działów wariantowych, by klient mógł łatwo porównać cenę i charakterystykę działów, a następnie dokonał dobrego wyboru.

Jak przygotować ofertę wariantową?

Na początek przygotuj i uzupełnij wszystkie działy bazowe - te, które wykonasz niezależnie od wyboru klienta.

Następnie przygotuj i uzupełnij działy wariantowe, które będziemy porównywać. Możesz wyróżnić ich więcej niż 2 👌

Po uzupełnieniu zaznacz, że są to działy wariantowe - zaznacz ptaszkiem "Wariant", w obszarze roboczym, po prawej od nazwy działu.

Generowanie oferty z podsumowaniem wariantów

Skorzystaj z przycisku "Generuj ofertę", w lewym dolnym rogu. Dostosuj elementy oferty, jakie chcesz pokazać klientowi.

W ofercie wariantowej konieczne jest włączenie "Podsumowania działów" i zaznaczenie opcji "Pokaż podsumowanie wariantów". Pozostałe ustawienia są dowolne.

Następnie dokończ generowanie oferty - sprawdź "Podgląd", żeby zobaczyć jak ona wygląda, "Zapisz plik" w formie .PDF lub wyślij bezpośrednio do klienta! 📧

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?