Jak wygląda katalog produktów?
Przykładowy katalog produktów wygląda tak:
Na jednej kartce A4 mieści się kilka produktów, które możemy pokazać i krótko scharakteryzować za pomocą takich elementów jak:
numer katalogowy
ilość i jednostka
cena jednostkowa i wartość
nazwa producenta
link do strony www
zdjęcie
własne atrybuty
opis krótki (max 250 znaków)
Przygotowanie pozycji materiału
Po dodaniu odpowiedniej pozycji, koniecznie w zakładce "Materiały" lub "Sprzęt", możemy przystąpić do jej odpowiedniej konfiguracji.
Na początek - opisy i zdjęcia.
W tej zakładce uzupełniamy:
Opis krótki - ograniczony do 250 znaków
Zdjęcie - w dobrej jakości!
Opis długi ma zastosowanie wyłącznie w karcie produktu. Jeśli więc chcesz dodać materiał tylko do katalogu, nie trzeba uzupełniać tego opisu.
Wypełniona zakładka może wyglądać np. tak:
Kolejna zakładka - atrybuty
W kolumnie numer 1 można dodać domyślne atrybuty:
nazwa producenta
numer katalogowy
link do strony www (aktywny na wydruku PDF)
W kolumnie numer 2 można dodać własne atrybuty oraz ich wartości. Uzupełnione atrybuty mogą wyglądać np. tak:
Opcje wydruku
Na początek wybierz rodzaj wydruku - usługowy lub produktowy, w zależności od typu swojej oferty. Katalog produktów wygląda tak samo, niezależnie od wyboru w tej kolumnie.
Następnie, w środkowej kolumnie włącz opcję "Katalog produktów". Pozostałe ustawienia w tej kolumnie są opcjonalne - możesz je włączyć lub wyłączyć, w zależności od preferencji.
W prawej kolumnie kliknij w przycisk "Wybierz produkty".
Otworzy się okno wyboru produktów, z których chcesz stworzyć katalog. Zaznacz odpowiednie pozycje za pomocą przycisku z ich lewej strony, a następnie zatwierdź.
Ostatnia rzecz - w prawej kolumnie, pod wyborem produktu, możesz wybrać które parametry chcesz pokazać, a które ukryć.
Po tym wyborze możesz już śmiało przystąpić do wygenerowania katalogów produktu!
Czym karta produktu różni się od katalogu produktów?
Karta produktu to cała kartka A4 poświęcona jednemu, ważnemu urządzeniu. Mamy tutaj miejsce na nieograniczony opis. Zaś katalog produktu to zmniejszona wersja karty - z mniejszym zdjęciem i krótkim opisem, a na stronie A4 mieści się kilka produktów.
Zastosowanie w praktyce: weźmy pod uwagę ofertę na termomodernizację.
Proponujemy, by karta produktu dotyczyła urządzenia grzewczego (pompy ciepła czy kotła), a katalog produktów dotyczył pozostałych elementów - bufora, grupy pompowej, separatora zanieczyszczeń itp.