Jak stworzyć ofertę online?
Gdy Twoja oferta jest już gotowa do wysyłki, wciśnij "Udostępnij lub pobierz".
A następnie "Udostępnij jako link".
Zobaczysz wówczas taki widok:
Dodawanie oferty stworzonej w SCCOT
Twoja oferta jest automatycznie wgrana - nie musisz już nic robić. W odniesieniu do oferty, a także zewnętrznych dokumentów, możesz dodać własny komentarz, który klient zobaczy po otwarciu linku. Komentarz możesz dopisać w tym miejscu:
Dodawanie własnych załączników
Do oferty online możesz dodać swoje własne załączniki w formie PDF - może to być dowolny dokument, np. umowa, faktura, karta produktu, a nawet oferta stworzona w innej aplikacji niż SCCOT. Pozwoli Ci to trzymać wszystkie swoje oferty w jednym miejscu.
Swój własny załącznik dodasz w tym miejscu:
Jak wysłać ofertę online?
Prawy panel służy do wysłania oferty online. Masz tutaj dwie opcje. Możesz albo wysłać ofertę link do oferty klientowi bezpośrednio na maila, lub wygenerować sam link do wysłania np. SMS-em.
Wysyłka na maila
W pierwszej kolejności należy wybrać klienta, któremu ma zostać wysłana oferta. Z listy wybieranej możesz wskazać, czy jest to Kontrahent (którego profil wcześniej stworzono w funkcji Kontrahenci w SCCOT) lub Inny.
Jeśli wybrano Kontrahenta - jego adres mailowy zaczyta się automatycznie z funkcji "Kontrahenci".
Jeśli wybrano "Inny" - należy uzupełnić adres mailowy.
Ustawienia udostępnienia
Możesz tutaj:
Zezwolić klientowi na zapisanie dokumentów w formie PDF na swoim urządzeniu
Zezwolić klientowi na wydrukowanie dokumentów
Ustawić datę wygaśnięcia linku. Po upłynięciu tej daty, klient nie będzie mógł wyświetlić oferty, pobrać jej ani zapisać.
Po kliknięciu "Dalej", zobaczysz taki panel:
Uzupełnisz w nim zarówno tytuł, jak i treść maila z ofertą. Wówczas wystarczy kliknąć żółty przycisk "Zapisz i wyślij" i gotowe!
Utwórz link do wklejenia
Drugą opcją jest utworzenie linku do skopiowania i wysłania klientowi we własnym zakresie, np. za pomocą SMS. Po zmianie na "Utwórz link do wklejenia", panel nieco się zmieni.
W pierwszej kolejności należy wybrać klienta, któremu ma zostać wysłana oferta. Z listy wybieranej możesz wskazać, czy jest to Kontrahent (którego profil wcześniej stworzono w funkcji Kontrahenci w SCCOT) lub Inny.
Jeśli wybrano Kontrahenta - jego adres mailowy zaczyta się automatycznie z funkcji "Kontrahenci".
Jeśli wybrano "Inny" - należy uzupełnić adres mailowy.
Następnie należy wpisać własną nazwę linku.
UWAGA! Nazwa linku będzie widoczna dla klienta!
Ustawienia udostępnienia są takie same, jak opisane wyżej.
Po kliknięciu żółtego przycisku "Zapisz i wygeneruj link", zobaczysz taki panel:
Możesz tutaj skopiować link do wysyłki, a także otworzyć go w nowej karcie by zobaczyć podgląd tego, co zobaczy klient. Twoje otwarcie nie zostanie odnotowane, a status linku zmieni się na "Wysłany".
Aktualizacja wysłanej oferty
Może zdarzyć się tak, że po negocjacjach trzeba będzie poprawić ofertę i wysłać ją klientowi ponownie lub dołączyć kolejny załącznik.
Żeby dodać kolejną wersję pliku lub kolejny dokument, skorzystaj z przycisku w lewym panelu.
Historia wersji dokumentu
Jeśli dodałeś nową wersję danego dokumentu, zarówno Ty jak i Twój klient będziecie mogli zobaczyć jego historię. Wystarczy wybrać odpowiednią wersję za pomocą tego panelu:
Dezaktywacja i usunięcie linku
W każdej chwili możesz wykonać takie akcje jak dezaktywacja i usunięcie linku. Zrobisz to w dolnej części panelu z prawej strony.
Usunięcie linku spowoduje, że ani klient ani Ty nie będziecie mogli go otworzyć. Jeśli postanowisz ponownie udostępnić klientowi ofertę będzie konieczne ponowne wygenerowanie nowego linku i przesłanie go klientowi.
Dezaktywacja linku spowoduje, że ani klient ani Ty nie będziecie mogli go otworzyć. Jeśli postanowisz postanowisz ponownie udostępnić klientowi ofertę wystarczy go reaktywować. Będzie on taki sam, więc nie ma potrzeby wysyłania go klientowi ponownie.
Status oferty online
Po wygenerowaniu linku, oferta online przejdzie w status "Wysłany". Zobaczysz to zarówno wewnątrz oferty, jak i na tablicy kanban i liście wszystkich ofert.
Pozostałe statusy to:
Otwarty - klient otworzył link i zapoznał się z ofertą. Twoje otwarcia linku nie są w to wliczane, jeśli jesteś zalogowany do SCCOT w momencie jego otwarcia.
Zdezaktywowany
Usunięty