Przejdź do głównej zawartości

Czym są i jak działają tickety?

W tym artykule przyjrzymy się co to właściwie jest "ticket" i jak możesz go wykorzystać!

Bartek avatar
Napisane przez Bartek
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Co to jest ticket i jak go zastosować?

Ticket to po prostu rzecz do zrobienia lub do zapamiętania. Może to być zadanie (np. przygotowanie oferty, zamówienie materiału), mogą to być załączniki do oferty czy projektu (np. zdjęcia, dokumenty, faktury itp), mogą to być także zapytania z formularza, który masz na swojej stronie WWW.

Pełna dowolność :)

Funkcja "Tickety"

Nową funkcję znajdziesz w menu z lewej strony.

Po kliknięciu w Tickety, zobaczysz ich pełną listę

Wyszczególnione są tutaj takie informacje jak:

  1. nazwa

  2. powiązane elementy - oferta, projekt, kontrahent

  3. opis

  4. odpowiedzialna osoba

  5. data utworzenia i termin wykonania

  6. status

  7. priorytet

  8. typ ticketu

Dla ułatwienia znalezienia odpowiedniego ticketu, możesz je filtrować lub wyszukać po nazwie. Możesz także skorzystać z predefiniowanych ustawień, by widzieć np. tylko tickety do zrobienia.

Tworzenie nowego ticketu

Po kliknięciu w przycisk "Utwórz ticket", zobaczysz okno tworzenia nowego ticketu.

Pierwsza zakłada to Informacje. Dodasz tutaj nazwę, rodzaj, status, nadasz priorytet, osobę odpowiedzialną oraz ramy czasowe. Możesz także zostawić notatkę.

Kolejna zakładka to "szczegóły". Możesz określić tutaj skąd wziął się ticket, a także powiązać go z odpowiednim kontrahentem, ofertą czy projektem.

Kolejna zakładka to "Załączniki". Możesz tutaj wgrać zewnętrzne załączniki. Maksymalna ich liczba to 25, a dozwolone rozszerzenia plików obejmują m.in. PDF, Excela, Worda, JPG, PNG czy RAR (ZIP).

W ostatniej zakładce, "Komentarze/notatki" zapiszesz dodatkowe rzeczy, które mogą się przydać przy realizacji ticketu.

Jak działają tickety w ofertach, projektach, kontrahentach?

Tickety mogą być powiązane z ofertą, projektem lub kontrahentem. Połączenie działa tak samo dla wszystkich elementów, więc dla przykładu posłużymy się ofertą.

Przyjmijmy, że stworzyliśmy ticket i połączyliśmy go z ofertą. Po wejściu do oferty, w lewym, dolnym rogu ekranu zobaczysz nowy element:

Widzimy tutaj ile ticketów jest połączonych z daną ofertą - ile z nich jest do zrobienia, ile jest ukończonych i ile łącznie ticketów jest powiązanych. Zobaczysz je po kliknięciu "Otwórz".

Otworzy Ci się okno ze znajomym widokiem. Lista wszystkich ticketów powiązanych z ofertą, z możliwością wyszukiwania i sortowania.

Ta funkcja działa tak samo w ofertach, projektach oraz kontrahentach.

Zbieranie informacji do ticketów poprzez API

Funkcja ticketów w SCCOT jest przygotowana do przyjmowania danych z zewnętrznych źródeł - np. z formularza kontaktowego na stronie www czy też z zewnętrznych programów np. CRM poprzez API.

Jeśli chcesz dokonać takiego połączenia - daj nam znać na czacie lub mailowo.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?