Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeKontrahenci
Jak dodać nowego kontrahenta?
Jak dodać nowego kontrahenta?

Stwórzmy nowego partnera w Twojej bazie danych!

Bartek avatar
Napisane przez Bartek
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Dodawanie nowego kontrahenta w panelu "Kontrahenci"

Żeby dodać nowego kontrahenta: klienta, podwykonawcę lub dostawcę wykonamy następujące kroki:

  1. W menu z lewej strony wybierz funkcję "Kontrahenci", klikając na nią lewym przyciskiem myszy


  2. W prawym górnym rogu klikamy przycisk "NOWY KONTRAHENT"


  3. Z rozwijanej listy wybieramy, czy nasz nowy kontrahent jest osobą fizyczną czy podmiotem gospodarczym. W zależności od naszego wyboru pokażą nam się różne pola z danymi do wypełnienia.



Dodawanie kontrahenta przy tworzeniu oferty

Wygodna jest także możliwość dodawania kontrahenta przy okazji tworzenia oferty. Żeby to zrobić wystarczy:

  1. Kliknąć w przycisk "+nowa oferta"

  2. Po rozwinięciu listy klientów, należy kliknąć w przycisk "+ dodaj nowego kontrahenta"

  3. Po uzupełnieniu danych zapisz zmiany - kontrahent zostanie dodany do bazy danych, a także zostanie automatycznie przypisany do tworzonej oferty

Osoba fizyczna

Po wybraniu z listy rozwijanej opcji "Osoba fizyczna", będziemy mogli uzupełnić wszystkie dane. Warto zaznaczyć, że 3 wartości są tutaj wymagane - jest to imię, nazwisko i nazwa skrócona (czyli nasza wewnętrzna ułatwiająca znalezienie klienta; nie pokazuje się na ofercie).

Podmiot gospodarczy

Po wybraniu z listy rozwijanej "Podmiot gospodarczy" najłatwiejszą opcją jest uzupełnienie NIP-u, a następnie kliknięcie przycisku "Pobierz dane". Wszystkie dane firmy zostaną uzupełnione automatycznie na podstawie bazy CEIDG.

Alternatywnie można wszystkie dane uzupełnić ręcznie. Trzeba natomiast pamiętać o wartościach wymaganych, czyli nazwie firmy (oficjalnej, widocznej na ofercie) oraz nazwie skróconej (naszej nazwie wewnętrznej ułatwiającej znalezienie klienta; nie pokazuje się na ofercie).

Zakładka "Szczegóły"

Po zmianie zakładki na szczegóły możemy uzupełnić także dodatkowe informacje. Są one takie same dla osób fizycznych i podmiotów indywidualnych.

Możemy tutaj uzupełnić takie informacje jak:

  1. Adres korespondencyjny (jeśli jest inny od zwykłego adresu)

  2. Opiekun klienta - jego dane są automatycznie zaczytywane do oferty przygotowanej dla dodawanego klienta

  3. Linki do portali społecznościowych klienta.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?