Skoro wiemy już jak zorganizować Kartoteki, przejdźmy do ich tworzenia!
Warto wiedzieć: Poszczególne pozycje tworzymy we wcześniej stworzonych folderach. Przeczytaj "Jak dodawać foldery i tworzyć drzewko kartotek"
Zwróć uwagę na strukturę swojego drzewka Materiału, gdyż nie ma możliwości później przenoszenia pozycji i folderów.
Tworzenie pozycji Materiału
Zobacz FILM:
lub
zapoznaj się z tym artykułem
Z lewej strony, górna część okna służy do opisania materiału - to tutaj uzupełniamy jego nazwę, jednostkę miary oraz opcjonalnie opis.
Cena katalogowa, zakupu i ofertowa
Poniżej uzupełnimy cenę produktu. W aplikacji SCCOT wyróżniamy trzy rodzaje cen: katalogową, cenę zakupu (czyli po jakiej cenie kupujemy towar w hurtowni) oraz ofertową, która wyświetli się w ofercie. Uzupełniając wszystkie trzy ceny, podczas ofertowania aplikacja w prosty sposób wyliczy Twoją całościową marżę na materiale.
Do ceny katalogowej dokładamy także datę jej wpisania - pomoże nam to zorientować się czy jest ona bieżąca, czy może warto sprawdzić czy nie weszła jakaś zmiana 😅
Następnie uzupełniamy ceny zakupu i ofertowe, gdzie do akcji wchodzi liczenie automatyczne. Wystarczy, że wpiszesz rabat jaki uzyskałeś w hurtowni, a SCCOT automatycznie obliczy ceną po jakiej kupujesz dany materiał. To działa również w drugą stronę - wpisz jaką cenę chcesz wyświetlić na ofercie, a aplikacja wyliczy udzielony rabat.
Szczegóły kartoteki
Z prawej strony okna pozostały nam do uzupełnienia szczegóły kartoteki. Służą one do określenia cech materiału.
Przykładowy schemat uzupełnienia szczegółów kartoteki:
Kategoria 👉 pompa ciepła
Rodzaj 👉 powietrze-woda
Atrybut 👉 jednofunkcyjna (CO)
Producent 👉 marka XYZ
Jest także miejsce na wpisanie kodów produktu u producenta i dostawcy. Jeśli je uzupełnisz, z pewnością ułatwi Ci to komunikację z handlowcem ws. danego produktu 😁
Po uzupełnieniu wszystkich danych, wystarczy kliknąć przycisk "Zapisz", z prawej strony na dole - i już! ✨