Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeOfertowanieWydruki
Konfiguracja wydruku i generowanie oferty 📝
Konfiguracja wydruku i generowanie oferty 📝

W aplikacji SCCOT ofertę wygenerujesz w formie PDF i wyślesz ją od razu do klienta!

Bartek avatar
Napisane przez Bartek
Zaktualizowano ponad 7 miesiące temu

W tym artykule przejdziemy przez wszystkie elementy konfiguratora wydruku i pokażemy zmiany, za które odpowiedzialny jest każdy przycisk 💪 Domyślnie konfigurator wydruków wygląda następująco.

Ogólna zasada działania

Przede wszystkim:

  1. Przyciski przy nagłówkach, np. "Wprowadzenie" czy "Zestawienia", działają na zasadzie włącznika on/off.

  2. Przyciski z ptaszkiem to części opcjonalne, które możesz, ale nie musisz uruchamiać. Takie przyciski znajdują się np. przy "Stronie tytułowej" czy "Opisie do oferty".

  3. Przyciski do kliknięcia z kółkiem to części, z których musisz wybrać jedną opcję. Na przykład, jeśli zdecydujesz się na włączenie "Podsumowania działu", to musisz określić, czy będzie to podsumowanie szczegółowe, czy uproszczone.

To może brzmieć dość skomplikowanie na papierze, ale w konfiguratorze wszystko będzie z pewnością intuicyjne :)

Rodzaj wydruku

Na początku należy wybrać, czy Twoja oferta ma charakter usługowy czy produktowy. To będzie determinować sposób wyświetlania pozycji.

Wprowadzenie

To część, która ma za zadanie z jednej strony nadać profesjonalny i estetyczny wydźwięk naszej ofercie, a z drugiej strony zebrać w jednym miejscu wszystkie potrzebne klientowi informacje (poza ceną). W skład wprowadzenia wchodzą strona tytułowa i opisowa, które opiszemy poniżej.

Strona tytułowa

Strona tytułowa zawiera:

  1. logo Twojej firmy w prawym górnym rogu

  2. zdjęcie tytułowe oferty

  3. nazwę i tytuł oferty

  4. opis początkowy

  5. imię i nazwisko klienta

  6. (opcjonalnie) - imię i nazwisko opiekuna klienta

Strona opisowa

W naszym przypadku strona opisowa składa się z dwóch stron. W ich skład wchodzą takie elementy, jak:

  1. Dane klienta

  2. Informacje o ofercie

  3. Dane Twojej firmy

  4. Opis do oferty (dodatkowe miejsce)

  5. Kontenerki chrakteryzujące ofertę, pod kątem sposobu jej kalkulacji, udzielanej gwarancji czy proponowanej formie rozliczenia

Działy kalkulacyjne

To najważniejsza część oferty, w której wyceniamy poszczególne elementy oferty.

Kalkulacje

Dla pokazania różnic między sposobem wyświetlania pozycji, skorzystamy w każdym przypadku z takiego samego rozdziału, składającego się z jednej pozycji o następujących parametrach. Pozycja ta ma podpięte pod sobą 3 różne materiały.

Dodatkowo, dla pokazania różnic, do rozdziału dodaliśmy także materiał niepowiązany z robocizną - Klimatyzator ścienny Deluxe.

Oferta usługowa

Prosty standardowy

To najprostszy sposób wyświetlania pozycji. Pokazujemy tutaj wszystkie pozycje w całości - bez rozbijania ich na składowe. Dlatego pokazaliśmy tutaj pozycję numer 1 (bez podpiętych do niej materiałów) oraz pozycję numer 2 - materiał niepowiązany z robocizną.

Prosty scalony

Tutaj pokazujemy pozycje robocizny (bez rozbijania jej na powiązane materiały), a materiały niepowiązane z robocizną łączymy w jedną pozycję "Pozostałe materiały".

Prosty szczegółowy

Tutaj pokazujemy osobno pozycję robocizny oraz powiązanego z nią materiału (każdy z powiązanych materiałów jest osobno), a także pozycje materiału i sprzętu niepowiązanego z robocizną.

Pośredni

W tym widoku pokazujemy pozycje robocizny (w jednej, scalonej z powiązanymi materiałami pozycji) oraz osobno pozycje niepowiązane z robocizną. Każdą z pozycji robocizny dzielimy na cenę usługi oraz potrzebnych materiałów/sprzętów. Nie wymieniamy jednak dokładnie jakie materiały wchodzą w skład oferty.

Rozbudowany

W tym widoku pokazujemy pozycje robocizny (w jednej, scalonej z powiązanymi materiałami pozycji) oraz osobno pozycje niepowiązane z robocizną. Każdą z pozycji robocizny dzielimy na cenę usługi oraz potrzebnych materiałów/sprzętów. Pokazujemy tutaj dokładnie jakie materiały wchodzą w skład pozycji.

Ustawienia dodatkowe

W każdym z wyżej pokazanych ustawień możemy pokazać lub ukryć:

  • zdjęcie

  • rabat

  • ceny jednostkowe

Oferta produktowa

Oferta produktowa daje większe pole do opisania pozycji, za pomocą zdjęć, opisów i atrybutów.

Lista w widoku standardowym

To najprostszy sposób wyświetlania pozycji. Pokazujemy tutaj wszystkie pozycje w całości - bez rozbijania ich na składowe. Dlatego pokazaliśmy tutaj pozycję numer 1 (bez podpiętych do niej materiałów) oraz pozycję numer 2 - materiał niepowiązany z robocizną.

Lista w widoku scalonym

Tutaj pokazujemy pozycje robocizny (bez rozbijania jej na powiązane materiały), a materiały niepowiązane z robocizną łączymy w jedną pozycję "Pozostałe materiały".

Lista w widoku szczegółowym

Tutaj pokazujemy osobno pozycję robocizny oraz powiązanego z nią materiału (każdy z powiązanych materiałów jest osobno), a także pozycje materiału i sprzętu niepowiązanego z robocizną.

Tabela w widoku standardowym

To najprostszy sposób wyświetlania pozycji. Pokazujemy tutaj wszystkie pozycje w całości - bez rozbijania ich na składowe. Dlatego pokazaliśmy tutaj pozycję numer 1 (bez podpiętych do niej materiałów) oraz pozycję numer 2 - materiał niepowiązany z robocizną.

Tabela w widoku scalonym

Tutaj pokazujemy pozycje robocizny (bez rozbijania jej na powiązane materiały), a materiały niepowiązane z robocizną łączymy w jedną pozycję "Pozostałe materiały".

Tabela w widoku szczegółowym

Tutaj pokazujemy osobno pozycję robocizny oraz powiązanego z nią materiału (każdy z powiązanych materiałów jest osobno), a także pozycje materiału i sprzętu niepowiązanego z robocizną.

Ustawienia dodatkowe

W każdym z wyżej pokazanych ustawień możemy pokazać lub ukryć:

  • zdjęcie

  • numer katalogowy

  • ilości i jednostki

  • rabat

  • ceny jednostkowe

  • wartość pozycji

Podsumowanie działu

To zbiorcze podsumowanie wszystkich pozycji występujących w danym dziale. Może występować w dwóch formach.

Podsumowanie działu szczegółowe (z rozbiciem RMS)

Podsumowanie netto/VAT/brutto, z rozbiciem tych kosztów na robociznę, materiały i sprzęt.

Podsumowanie działu uproszczone (bez rozbicia RMS)

Jak wyżej, lecz bez rozbicia na robociznę, materiały i sprzęt.

Podsumowanie oferty

Zbiorcze podsumowanie oferty pod względem netto/VAT/brutto. Tutaj też znajduje się adnotacja końcowa, którą możesz wykorzystać na przykład do klauzuli RODO, bo po adnotacji końcowej znajdziesz miejsce na podpis klienta.

Szczegółowe (działy i rozdziały)

W tym przypadku podsumowanie rozbijamy na duże działy oraz mniejsze rozdziały.

Uproszczone (tylko działy główne)

Tutaj nie rozbijamy dodatkowo na rozdziały, podsumowujemy tylko działy główne.

Ustawienia dodatkowe

Pokaż robociznę, materiały i sprzęt

Powyższe podsumowanie, ale rozbite na robociznę, materiały i sprzęt.

Pokaż podsumowanie wariantów

Jeśli Twoja oferta zawiera w sobie działy wariantowe (więcej o nich TUTAJ) - to odpowiednie miejsce na ich podsumowanie i zsumowanie z działami podstawowymi. To pokaże klientowi jaka jest cena działów podstawowych, działów wariantowych oraz całej oferty w zależności od wyboru klienta.

Zestawienia

Służą one do wylistowania wszystkich materiałów, sprzętu czy robocizny, potrzebnych do zrealizowania całej oferty. Z doświadczenia wiemy, że najbardziej przydatne jest zestawienie materiałów. Możemy je wygenerować wraz z ich cenami oraz bez cen, by wykorzystać zestawienie np. jako listę zakupów do hurtowni. Zestawienia wszystkich 3 elementów wyglądają tak samo, zatem skupimy się na zestawieniu materiałów.

Zestawienie z cenami

Zestawienie bez cen

Katalog produktowy

Katalog służy do pokazania i krótkiego scharakteryzowania wybranych przez Ciebie materiałów i sprzętów użytych w ofercie.

Możesz tutaj dodać:

  • zdjęcie

  • krótki opis (max 250 znaków)

  • atrybuty domyślne - strona www, nazwa producenta, numer katalogowy

  • atrybuty własne

Wszystkie widoczne elementy możesz pokazać lub ukryć.

Karta produktu

Karta produktu służy do pokazania i pełnego scharakteryzowania wybranego przez Ciebie kluczowego elementu użytego w ofercie.

Możesz tutaj dodać:

  • zdjęcie

  • pełny, nieograniczony opis

  • atrybuty domyślne - strona www, nazwa producenta, numer katalogowy

  • atrybuty własne

Wszystkie widoczne elementy możesz pokazać lub ukryć.

Dodatkowe ustawienia

Pokaż numer oferty

To ustawienie decyduje, czy na stronie tytułowej oferty ma pokazywać się numer oferty, czy też nie.

Pokaż rabat

To ustawienie determinuje czy chcesz na swojej ofercie pokazać rabat. Ustawienie to jest globalne i działa na każdy element oferty, w którym może pokazać się rabat.

Pokaż ceny jednostkowe

To ustawienie determinuje czy chcesz na swojej ofercie pokazać ceny jednostkowe. Ustawienie to jest globalne i działa na każdy element oferty, w którym mogą pokazać się ceny jednostkowe.

Generowanie oferty

Po skonfigurowaniu wydruków, przejdźmy dalej korzystając z przycisku w prawym dolnym rogu okna. Pojawi się okno z trzeba możliwościami:

  • Podgląd - otworzy w nowej karcie podgląd Twojej oferty, byś mógł ją zobaczyć przed wysłaniem do klienta 👀

  • Zapisz do PDF - automatycznie zapisze Twoją ofertę w formie pliku .PDF na komputerze 💻

  • Wyślij na email - uzupełnij adres e-mail odbiorcy i dopisz kilka słów. Ofertę wyślesz do klienta z poziomu aplikacji SCCOT! 📧

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?